Fizetett politikai hírdetés      

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

2500 közalkalmazottat építenének le az idén

A vs.hu egy dokumentum alapján azt írja, az önkormányzatoknak 2500 munkahelyet kellene az idén felszámolniuk.

Néhány hónapon belül nagyjából 2500 munkahelyet számolhatnak fel az önkormányzatok abból az 1,2 milliárd forintból, amelyet most hirdetett meg a belügyminisztérium a létszámleépítések költségeinek ellentételezésére – írja a Vs.hu.

A lap egy olyan pályázati felhívásra hivatkozik, amelyet a belügyminisztérium tett közzé az idei létszámleépítések állami kompenzációjára. A pályázati keret 1,2 milliárd forint, ami nagyjából 2500 ember munkahelyének a megszűnését feltételezi, miután egyenként 400-500 ezer forintba szokott kerülni egy ilyen leépítés – mondta a lapnak a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke, Schmidt Jenő.

Ez nemcsak a hivatali ügyintézőket érintheti, hanem az önkormányzati intézményeknél, például művelődési házaknál dolgozókat, valamint azokat is, akik a kisegítő munkákat végzik, például takarítást vagy portaszolgálatot.

2010-2011-ben 7 milliárd forintnál is több ment el erre a célra, azokban az években az állam eleve 15-20 ezer ember elbocsátásával számolt az önkormányzatoknál. Az elmúlt két évben viszont az önkormányzatok nem merítették ki teljesen az elbocsátásokra szolgáló keretet, ami a lap szerint azt is jelenti, hogy már nem nagyon van feleslegesnek mondható munkaerő azok között, akiket a települések foglalkoztatnak.

Egy kisvárosi jegyző arról számolt be, hogy egyes munkaköröket előszeretettel töltenek be közfoglalkoztatottakkal, akkor is, ha ez szabálytalan. Ilyenek jellemzően a kisegítő tevékenységek, például a takarítás, a portaszolgálat, vagy az óvodákban, iskolákban az udvaros, de arra is akad példa, hogy az óvodákban a gyerekek kísérésére, udvari felügyeletére ilyen munkaerőt alkalmaznak.

 

 

 

 

 

Így rendezte a tolvajkormány a devizahitelesek sorsát

22 millióval tartozik M. Gábor, miután rendezték a lakáshitelét – számol be a Blikk egy devizahiteles csalódottságáról.

A férfi a lapnak azt mondta, 2007-ben 15,85 millió forint svájcifrank-hitelt vett fel az egyik banktól. Eddig kifizetett több mint 8 millió forintot, de most kézhez kapta a banki elszámolást. Eszerint még közel 23 millió forinttal tartozik, és 62 éves lesz, mire letudja terhét.

A pénzintézettől kapott levél szerint az árfolyamgáttal védett Gábor tartozásából 3 millió forintot írtak jóvá: ezért is különös, hogy a tartozás az eredetileg felvett 15 milliónál most már csaknem 8 millióval több. Ha minden jól megy, 2042-re vissza is tudja fizetni.

Jogi útra terelem az ügyet. Eddig azért nem tettem, mert bíztam a kormány ígéreteiben. Most már tudom, ez csak egy látszatintézkedés volt, semmi több

– mondta a devizahiteles, akinek háza 20 millió körüli összeget ér.

 

 

 

 

 

Orbán feloszlatná az EU-t

A halálbüntetés, mint olyan nem éppen életpárti büntetési forma. Amellett elég irracionális is, ha az esetleges döntnöki tévedések lehetőségét tekintjük. A bíróságok és diktátorok sem tévedhetetlenek. Legfeljebb az utóbbiak, kellő számú verőlegénnyel elérhetik, hogy tapsoljanak is a hülyeségeikhez, és akár istennek is tekintsék. A magukat istennek hívők szép példái az egykori fáraók.

Alkalmasint arra is példák, hogy a népek mennyire emlékeznek rájuk. Nem szívesen, vagy szívtelenül, hanem általában. Amitől persze az uralkodásukat nyögőknek nem voltak a hétköznapjaik jobbak. A mai piramisépítő stadion-mániás vezérrel is így lehetnek sokan. Alapjában véve fütyülnének arra, hogy ki a miniszterelnök, ha a hétköznapokat nem a közmunkasággal megspékelt munkanélküliség árnyéka lengené be, és a gazdaság dübörgését a piaci bérekkel megfinanszírozott beruházások zaja biztosítaná. Az ünnepségekre kirendeltek parancs-vastapsa helyett. Ellenben legalább lehet hozzá is imádkozni: „Mindennapi gumicsontunkat, ad meg nekünk! Ó, Orbán”. Amely gumicsontok sorába szánta valószínűleg a halálbüntetést is.

A veje villanyvilágításos üzletei, a lánya köz-sajátlábon tipegése, a saját kiszólásai, a megjelenő hatalmi konkurencia, a putyini lealázás, és hasonlók elleni figyelemelterelésként például remek ötletnek tűnhetett a halálbüntetés előrángatása. A megfelelő pillanatban leporolva a témát. A saját pártja által megszavazott trafiktörvény egyik, az egész országot felháborító gyilkosságban elhunyt, áldozatának sírján táncolva. Némi gesztust gyakorolva az embertelenségben hívőknek, és meglegyezgetve saját isteni küldetéstudatát is. Ott, a keresztfolyosón. A Napóleonok és Jézusok termei közt. Egyben, a halálbüntetés belengetésével üzent az ellenzéknek is: „lesz majd nemulass, csak ugassatok”. Egyelőre azonban az Európai Unió az, amely elég erőteljesen beintett. Amíg ugyanis itthon a hívő orbanistáknak, illetve a hitetlenek való üzengetések, és a Jobbik elé kacsintók felé tett gesztusok sorában esetleg elsikkadt volna a halálbüntetés felélesztésének ötlete, addig az EU komolyan vette a pávatáncos fekete és barna tütüben ellejtett lépéseit. Még az Európai Parlament jogi bizottságban a néppárti csoportja is elhatárolódott Orbán Viktortól. Ami azért elég tekintélyes maflás.

Nem véletlenül. Az EU egyik alapvetése ugyanis éppen az, hogy: halálbüntetés márpedig nincs. Annyira, hogy az ellenzésnek európai emléknapja is van. A bevezetése egyben az uniós kizárást is jelenthetné. Ami, minden nemzeti lózungtól függetlenül igen komoly csapás lenne az országnak. Nem ideológiailag, hanem gazdaságilag. A jelen erőviszonyok ugyanis azt jelentik, hogy az uniónak nem okvetlenül van szüksége egy gennyedő kelésre a Kárpát-medencében, miközben Magyarországnak igencsak szüksége van az onnan érkező beruházási támogatásokra, kereskedelmi megrendelésekre, és technológiákra. S ezen az sem segít, ha a hazai innovációk motorját jelentő újabb generációt sikerül kiutálni az országból. Ahogy lehet, és kell is büszkének lenni az amerikai atom-csapat tagjaira, de az mit sem von le abból, hogy gyakorlatilag kiüldözték őket az országból. Alkalmasint az időközben, talán a baltermelés hiányosságai miatt, megfeneklő keleti irányú nyelvcsapások sem váltják ki az uniós forrásokat. Ahogy a hangossá parancsolt vastapstól is éhen lehet halni.

Nem véletlen tehát, hogy Orbán Viktor, a királyi rádióban szokásos vezér-beszédben megpróbálta értelmezési tartományában bővíteni a kijelentését és annak EU-s reakcióját. Nagyjából a „kurvának állni, de szűznek maradni” gondolatnak az implementálását idézve. Azt fejtegetve, hogy javaslata szerint „a halálbüntetés bevezetésének kérdése legyen tagállami hatáskör az Európai Unióban”. Ami, tekintve a az egyik uniós normáról való közösségi lemondást jelentené, gyakorlatilag az EU feloszlását is jelentené. Orbán Viktor tehát tulajdonképpen megpróbált selyemzsinórt küldeni az EU-nak. De a politikai prostitúcióra visszatérve: úgy szeretne tag maradni, hogy közben alapnormákat sérthessen. Nyilvánvalóan nem a hirtelen felszínre tört szép lelke miatt, hanem mert a pénz nagyon is jól jön. Elvégre sosem lehet tudni, hány éhes hűbéri zsebet kellhet még megtölteni. Elvégre ő az élet pártján van. A saját hatalmi élete pártján például feltétlenül. Ha az ország bele is döglik esetleg.

 

 

 

 

 

Balog Zoltán elmondta, miért nem nyilatkozik a Hír TV-nek

Az emberi erőforrás miniszter azért nem nyilatkozik a Hír TV-nek, mert a televízió tulajdonosa, Simicska Lajos megsértette bajtársát, a miniszterelnököt. 

Balog arról is beszélt, hogy ha őt érné olyan sérelem, mint a bajtársát, a miniszterelnök sem nyilatkozna a sértő fél televíziójának.

A csatorna stábjának kamerák előtt azt mondta: sajnálja, mert ezzel korlátozódik a tájékoztatási kötelezettsége.

 

 

 

 

 

Lázár ígéretet tett a devizahiteleseknek

A banki elszámolás után minden devizahiteles jobb helyzetbe kerül, mint korábban volt - mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján, amelyen beszámolt az előző napi kormányülés döntéseiről. Megerősítette: jövő héten benyújtják a Háznak a 2016-os költségvetési javaslatot. Ismertetett továbbá tervezett adóváltozásokat, így például azt, hogy mentesülhetnek a háziorvosok az iparűzési adó alól.

Lázár János a tájékoztatón kifejtette: a banki elszámolás és a forintosítás 1,3 millió ügyfelet érint, akiknél e lépésekkel összesen ezermilliárd forint marad.

Hozzátette ugyanakkor, lehetnek olyan ügyfelek, akik csalódottak, mert az elszámolás alapján úgy érzik, több járt volna nekik. Az ezzel kapcsolatos vita lefolytatására a jogszabály lehetőséget biztosít - jegyezte meg, megismételve: a kormány mindent megtett, amit ebben a helyzetben megtehetett, a mozgásteret a Kúria jelölte ki. Azokat, akik elégedetlenek, Giró-Szász András kormányzati kommunikációért felelős államtitkár arra biztatta, tegyenek panaszt a jegybanknál.

A Miniszterelnökség vezetője tudatta azt is: a kormányülésen foglalkoztak a magáncsőd intézményével, amelyről meghallgatták Trócsányi László igazságügyi miniszter véleményét. A kabinet álláspontja szerint a KDNP erről szóló tervezete parlamenti vitára alkalmas.

A jövő évi büdzséről szólva Lázár János közölte: a jövő héten a parlament elé terjeszti a kormány a törvényjavaslatot, amelyet június végéig fogadhat el a Ház. Megerősítette, a kabinet szándékai szerint az adócsökkentés költségvetése lesz a 2016-os, majd jelezte: a kormány terve az szja folyamatos csökkentése.

Elmondta, hogy a szerdai kormányülésen meghallgatták Handó Tündét, az Országos Bírósági Hivatal elnökét és Matolcsy György jegybankelnököt is, aki ismertette a büdzsével és az általános pénzügyi helyzettel kapcsolatos véleményét.

A miniszter tájékoztatása szerint a kabinet ülésén a kormányhivatalok kapták feladatul annak megszervezését, hogy a lakosság dönthessen arról, mely állami díjak csökkenjenek jövőre.

Beszámolt arról is, hogy Pintér Sándor belügyminiszternek feladatul szabták az e-kártya rendszer kidolgozását, amely egy személyi, társadalombiztosítási és adóazonosításra vagy akár a közlekedési kedvezmények igazolására is alkalmas szisztéma lenne.

Mentesíthetik az önkormányzatok a háziorvosokat a helyi iparűzési adó megfizetése alól 2016-tól - erről is döntött a kormány. Magyarországon mintegy hétezer háziorvos van, közülük sokan több 100 ezer forint iparűzési adót fizetnek, amitől a települések a jövőben eltekinthetnek. A kabinet elfogadta - és kész a parlament elé tárni - az alapellátásra vonatkozó törvényjavaslatot, amely a háziorvosokkal, házi gyermekorvosokkal való konzultáció alapján alakult ki - fejtette ki a tárcavezető, aki megjegyezte, hogy idén 130 ezer forinttal járultak hozzá a praxisok működéséhez, s ezt a támogatást jövőre is fenntartják.

Lázár János arról is beszámolt, hogy jövőre is fenntartják a dohányipari cégek egészségügyi hozzájárulási fizetési kötelezettségét. Ezen a címen idén összesen 11,5 milliárd forintot fizettek be az államkasszába, s ez a jövőre nézve nem egyszeri, hanem minden évben megfizetendő teher lesz az érintettek számára.

A kormány döntött arról, hogy az EBRD-vel kötött eredeti megállapodásnak megfelelően 2016-ban megkezdik a bankadó csökkentését, a kabinet reményei szerint a pénzintézetek növelik a kihelyezett hiteleik nagyságrendjét.

A tárcavezető azt is megerősítette, hogy a reklámadó mértékét 5,3 százalékban maximálják, 100 millió forint árbevételig pedig nem kell megfizetni azt. Lázár János kiemelte: ez a korábbi 40, 30, 20 és 10 százalékos kulcsokhoz képest jelentős csökkenés.

A minisztert kérdezték a vasárnapi pihenőnapról is; erre válaszul közölte, hogy minden kérdést megvitattak és nem terveznek változást. A fogyasztási adatokra hivatkozva jelezte, hogy hat nap alatt többet vásárolnak az emberek, mint korábban hét nap alatt. Ehhez Giró-Szász András azt fűzte hozzá, hogy a törvény hatályba lépése óta az online pénztárgépek adatai szerint 143 milliárdról 151 milliárd forintra nőtt kereskedelmi forgalom.

Arra a felvetésre, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök szerint ártana Magyarország nemzeti érdekeinek, ha lemondana a paksi atomerőmű-bővítésről Oroszországgal kötött megállapodásról, Lázár János azt mondta: nem érezte fenyegetőnek Putyin kijelentését. Az szerinte reális megjegyzés arról, hogy Magyarország jó szerződést kötött.

A Miniszterelnökség vezetőjét egészségügyi témában is kérdezték, ezzel kapcsolatban szólt az állami kórházakban működő, de privát szolgáltatók által működtetett laboratóriumok, diagnosztikai vizsgálatok "visszaszervezésére" vonatkozó kormányzati célkitűzésről. Példaként említette a CT-ket és a műveseállomásokat. Állami kórházban állami eszközzel állami szolgáltatás legyen - összegezte a célt, megjegyezve: mindez nem lenne gátja az állami kórházakon kívüli privát szolgáltatásoknak.

E "visszaszervezésre" az adna lehetőséget - folytatta -, hogy EU-s pénzből még az idén 100-150 milliárd forintos egészségügyi eszközvásárlást terveznek.

A kórházak adósságkonszolidációjáról azt mondta, elég lesz a rendelkezésre álló forrás az adósság kifizetésére.

Szintén kérdésre azt is közölte, támogatja, hogy újra legyen önálló állatorvos-tudományi egyetem.

 

 

 

 

 

 

Őrült fontos dologra költötték a közpénzt Veszprémben

Az országban elsőként Veszprémben nyílt hungarikumokat, hazai értékeket bemutató információs pont. A Vidékfejlesztési Minisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára a pénteki átadási ünnepségen azt mondta, ez példaként szolgálhat más települések számára is.

V. Németh Zsolt kiemelte, a hungarikumok amellett, hogy értéket képviselnek, szerethetőek is, ezek nemzetünk "kincsei".

Hozzátette: az új információs pont küldetése éppen az, hogy a segítségével rátaláljunk ezekre a kincsekre.

 

 

 

 

 

Áder visszautasította, Szijjártó igent mondott Putyinéknak

Szijjártó Péter képviseli Magyarországot a szombati győzelem napi megemlékezésen Moszkvában; ezt a külgazdasági és külügyminiszter jelentette be az M1 aktuális csatornának nyilatkozva pénteken.

A tárcavezető kiemelte: a többi európai külügyminiszterhez hasonlóan a katonai parádén nem vesz részt, hanem csak a megemlékezésen.

Mint mondta, azért született az a döntés, hogy a külügyminiszter képviselje Magyarországot az eseményen, mert Közép-Európában Csehországot az elnök, Szlovákiát a miniszterelnök, Szlovéniát pedig szintén a külügyminiszter képviseli.

A részvételt Áder János korábban visszautasította, miután Oroszország megítélése az ukrán válság és a maláj gép lelövése után igencsak vitatott.

 

 

 

 

 

 

Éjszakába nyúlt a paksi közmeghallgatás, de csak a kérdőjelek nőttek nagyobbra

Közmeghallgatás helyett közelhallgatás lett a csütörtöki paksi közmeghallgatásból, így a civilek (az Energiaklub, a Greenpeace, a Védegylet és a Levegő Munkacsoport) közös állásfoglalást adtak ki a Paks II környezeti hatástanulmányáról, illetve a Pakson megtartott eseményről

A csütörtök esti, éjszakába nyúló paksi közmeghallgatásból végül közelhallgatás lett – írta közleményében az Energiaklub: a felszólalókat minősítő és megalázó megjegyzésekkel igyekeztek elhallgattatni, megtiltották a viszontválaszt – mindezzel megsértve többek között a hazánk által 2001-ben ratifikált Aarhusi Egyezményt is.

Az eseményen nem derült fény a környezetvédelmi hatástanulmányban (KHT) nem tárgyalt vagy tisztázatlanul hagyott lényegi problémákra. A közmeghallgatás megerősítette, hogy a kormány egy felesleges, veszélyes, szennyező és drága beruházást akar ránk erőltetni egy alkalmatlan környezeti hatástanulmánnyal. A Greenpeace, az Energiaklub, a Védegylet és a Levegő Munkacsoport  szükségesnek tartja, hogy az ügyben eljáró Baranya Megyei Kormányhivatal szólítsa fel az MVM Paks II Zrt.-t, hogy pótolja a hatástanulmány hiányosságait.

A szervezetek közleménye négy tételbe foglalta össze, mi a problémájuk az új magyar atomerőmű építésével kapcsolatban. Ezek a következők:

Paks II felesleges - Magyarországnak az az érdeke, hogy integrálódjon a megújuló energiaforrásokat alkalmazó, „okos hálózatként” megvalósuló regionális és európai villamosenergia-rendszerbe. Az a mód, ahogyan hazánk jelenleg kapcsolódik az európai villamosenergia-hálózathoz, XX. századi maradvány, és Paks II ezt a múlt századi állapotot konzerválná. A KHT mégsem foglalkozik azzal kérdéssel, hogy az Oroszország által szállítani kívánt reaktorblokkok rugalmatlanok és túlméretezettek a magyar villamosenergia-rendszer szempontjából; ahogyan azzal sem, hogy az ott termelt áram olyan drága lesz, hogy eladhatatlan lesz az európai villamosenergia-piacon.

Paks II szennyező - Nem tisztázza azt sem a KHT, hogy mi lesz a Paks II-ben keletkező radioaktív hulladékok és kiégett fűtőelemek sorsa. A kis és közepes aktivitású hulladékok végleges elhelyezését a jelenleg Bátaapátiban működő tárolóba tervezi. Arra azonban nincsenek nyilvános kutatási eredmények, hogy a tároló valóban képes-e befogadni az extra mennyiségű hulladékot. A nagy aktivitású hulladékok és a kiégett fűtőelemek esetében a KHT a hazai végleges elhelyezéssel számol, de az ezzel kapcsolatos érdemi kutatások még nem kezdődtek el.
A szervezeteket arról sem győzte meg a KHT, hogy a Duna valóban alkalmas 6 egyszerre üzemelő paksi blokk hűtésére, ami a jelenleginél több mint kétszer annyi hő elvezetését jelentené. Egy 2008-ban készült megvalósíthatósági tanulmány szerint már most, 4 blokk üzemelése esetén is előfordul, hogy gondot okoz a hatósági korlátok betartása, és ezért az új blokkoknál csak a hűtőtornyos hűtés jelenthet megbízható megoldást. A jelenlegi tervekben viszont a lényegesen olcsóbb dunai hűtéssel számolnak. A garanciák azonban hiányoznak, hogy a Duna felmelegítésére vonatkozó hatósági korlátokat az egyre szélsőségesebb időjárási körülmények között is be tudja-e majd tartani az erőmű. 

Paks II veszélyes - Elfogadhatatlan, hogy a hatásvizsgálatból teljes mértékben hiányzik az emberi hibára és a szándékos károkozásra (terrorizmus, szabotázs, háborús cselekmények) visszavezethető, súlyos balesetek elemzése. Az olyan tragédiák, mint Fukusima, Csernobil, Three Mile Island, Majak vagy Windscale, valamint a nem nukleáris létesítményekben történt események (pl. Bhopal, Seveso, Deepwater Horizon, Exxon Valdez) mind azt mutatják: súlyos, akár nagy kibocsátással járó, tervezésen túli balesetek igenis történnek, és ezek a jövőben sem lesznek kizárhatóak.

Paks II  drága - Nincsenek meggyőző bizonyítékok arról sem, hogy a tervezett beruházás valóban beváltja majd az ígért társadalmi-gazdasági előnyöket. Erre vonatkozóan semmilyen számítást nem tartalmaz a KHT, és nincsenek benne összehasonlítások atommentes energetikai alternatívákkal. Nem létezik hivatalos számítás, amelyből kiderülne a beruházás pontos ára, az erőmű által termelt áram ára, valamint hogy milyen gazdasági, piaci kockázatokkal számol a kormányzat. Hiányoznak az információk azon járulékos beruházások költségeiről, amelyek nélkül Paks II-t nem lehet a magyar villamosenergia-rendszerbe integrálni, és a meglévő atomerőművel egyszerre működtetni. Nincs továbbá információ arról sem, hogy mindezek milyen hatással lesznek a magyarországi áramárra, és a teljes Paks II projekt gazdaságosságára.

A Greenpeace, az Energiaklub, a Védegylet és a Levegő Munkacsoport ügyfélként jelentkezett be az engedélyezési eljárásba, ezért kritikáikat a hatóságnak figyelembe kell venni és arra érdemben reagálnia kell. A fenti kritikákat a szervezetek írásban is eljuttatják az eljárást vezető hatóságnak. Mindent összevetve, a Környezeti Hatástanulmány nem járja körül megfelelő mélységben a várható környezeti hatásokat, ezért a szervezetek elengedhetetlennek tartják, hogy az ügyben eljáró Baranya Megyei Kormányhivatal szólítsa fel az MVM Paks II Zrt.-t a KHT-ból kimaradt szempontok megfelelő vizsgálatára.

 

 

 

 

A Nagy Adósmentő Svindli

A hét év rettegésért, gyomoridegért, kiszolgáltatottságért és megaláztatásért nem kérek egy petákot se. Csá, Kedves Bankom!

Fontos előrebocsátanom, hogy nem, 2007-ben, amikor felvettük a hitelt, nem voltunk sem meggondolatlanok, sem felelőtlenek; nem bárgyú tudatlanság, s nem is mohó parazitizmus vezetett. Csak a szükség és a bizakodás. Amiből mára, hogy megkaptuk a Nagy Adósmentő Levelet, csak a szükség maradt.

Akkoriban adósságunk nem volt, volt viszont jónak tűnő állásunk, néhány gyermekünk, meg egy nagyon felújítandó, 200 éves házunk. És erre a helyzetre mindenki azt mondta, hogy hitel. Azt mondtuk mi is, Edit meg én. A hitel önmagában nem rossz dolog, egyidős a civilizációval, még a modern változatait is túl lehet élni. Kilencmilliót vettünk fel, évi 6,7 százalékos kamattal, havi hatvan-valahány ezres törlesztővel. Ha keményen dolgozó kisember vagy, az élet bizony hullámvasút, de úgy gondoltuk, ennyit ezért mindig ki fogunk bírni.

Ennyit tényleg bírtunk volna egyébként.

Azóta sokat gondolok arra, mi lett volna velünk hitel nélkül. Hát olyan két éven belül megrogyott volna a fal a beázástól, tönkrement volna a fűtés meg a villany, és ránk szakadt volna a tető. Így viszont a hitel szakadt ránk; nem is olyan sokára havi százhúsz körül csengettünk, ami csak jóval később, az árfolyamgát hatására apadt 91 ezerre, a fene tudja, miféle valós szolgáltatást takaró 12 500 Ft-os adminisztrációs díjjal együtt. (Képzelem, mit össze adminisztrálnak ezért az összegért.)

Egyszer fordult elő, hogy csúsztunk a fizetéssel. Egy hetet. Azonnal jött a levél, de nem ám ilyen tekervényes és apróbetűs, mint a mostani, hanem szikár, tőmondatos, hogy a hülye is értse. Arról szólt az a levél, hogy egyoldalú szerződésszegést követtünk el, aminek következtében a szerződést semmisnek kell tekinteni. Tehát, ha további egy héten belül nem fizetünk, az egész hátralevő összeg (plusz kötbér) egyben lesz esedékes a jövő hónapra. Ha pedig azt sem fizetjük ki, jönnek és elveszik a (felújított) házunkat. Ja, a hátralevő összeg (a kamatok nélküli, ún. törzstőke) akkor, mikor már csaknem hét éve nyögtük a törlesztéseket, magasabb volt, mint amennyit fölvettünk annak idején.

Ez azért csüggesztő is lehet akár, nem?

Mindenesetre rohantunk a fiókba, fizettünk, és mi kértünk elnézést.

Szóval most, 2015 tavaszán nagyon vártuk ezt a banki papírt. Számolgattunk, istenem, majdnem kétmillióval jönnek... te, lehet, hogy ki is fizetik? Ja, nem, csak leírják majd a tartozásból. Meg csökkenni fog a törlesztő, nem is kicsit. Figyeltük a híreket: van, akinek a felével csökken, de negyedével biztosan.

Amikor pedig megjött ez az átkozott papír, legszívesebben apró fecnikre téptem volna. Mert az áll benne, hogy igen, tisztességtelen és jogtalan volt a bank, csakugyan majdnem kétmillióval jön, de hogy hová és kinek, az nem derül ki, mert a havi fizetendő mindössze kettőezer, ismétlem, kettőezer forinttal lesz kevesebb, a futamidőt pedig kitolták összesen hat évvel, 2028-ig. Amikor, ahogy elnézem, nagyjából újra is kezdhetjük a házunk felújítását, ha megérjük egyáltalán.

Most már csak azt nem értem: ha egyszer hivatalosan bizonylatolva vagyon, hogy a bank átvert majdnem kétmillióval („tisztességtelenül felszámított összeg”, így szerepel a papíron), és ukmukfukk kitolja a futamidőmet, az miért nem egyoldalú szerződésszegés, aminek következtében az egészet semmisnek kell tekinteni? És akkor én miért nem mondhatom, hogy vissza a babaruhát (plusz kötbér), különben lefoglalom az ATM-automatát? És: ha egy bank egy hónapban egy kattintásért 12 500 Ft-ot számolhat fel, akkor egy ügyfél, aki „fáradjon be kirendeltségünkre” még néhány százszor, meg tárgyaljon és ügyvédezzen meg papírozzon a végetlenségig a bank miatt, mennyi adminisztrációs költséget számolhat fel? Mi?

Tudjátok, mit tartanék tisztességesnek?

Én az elmúlt években kifizettem közel kilencmilliót, vagyis kábé annyit, amennyit fölvettem. Legszívesebben azt mondanám: itt fejezzük be! Ja, hogy a kamat? Kedves bank, az annak kontraktusnak lett volna része, amit te rúgtál föl, nem én. Nézd, a majdnem kétmilliót, amivel átvertél, tekintsd kamatnak. Hogy nem így számolunk? Tudod mit, én így számolok. Majd megküldöm egy négyoldalas kimutatásban. „Sajnálattal értesítem”, így fog kezdődni. És a hét év rettegésért, gyomoridegért, kiszolgáltatottságért és megaláztatásért nem kérek egy petákot se. Mi, hogy így tönkre fogsz menni? Kétségtelen, de maradjunk a viszonosság elvénél: pont annyira érdekel engem a sorsod, mint téged az enyém.

Úgyhogy csá, Kedves Bank!

(Disclaimer: Persze, tudom, a dolog nem egészen így működik. Úgy viszont igen, hogy villámsebesen átmegyek egy másikhoz, amelyik legalább egy fikarcnyit méltányosabb.) 

 

 

Szerencsétlen Orbánék a közmunkában látják a jövőt

Jövőre 25%-kal növelnék a közfoglalkoztatásra szánt keretet, így az 240 milliárd forintról 337 milliárd forintra fog nőni. A kormány által múlt héten benyújtott konvergenciaprogramból az is kiderül, 2016-ra több tízezerrel több közmunkás lesz – írta az mfor.hu.

A KSH adatai alapján kiszámítható, hogy míg 2014-ben havonta átlagosan 182 600 fő volt közfoglalkoztatott, ez a létszám idén 213 000, míg jövőre 266 ezer főre emelkedhet.

A lap érzékeltetésképpen leírja: utóbbi szám azt jelentené, hogy a közmunkások létszáma túlszárnyalná az építőiparban, vagy a szállítás, raktározás területén foglalkoztatottakét. Sőt, pont ennyien dolgoznak a humán, egészségügy, illetve szociális ellátási ágazatokban is.

 

 

 

 

Már az ENSZ is kiakadt a nemzeti baromságon

Az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR) közleményben írt arról, mennyire aggasztónak találja a bevándorlókról szóló nemzeti konzultáció megfogalmazását – írta a hvg.hu.

Mély aggodalommal tölt el bennünket, ahogyan a magyar kormány egyre erőteljesebben rágalmazza azokat az embereket, akik Szíriából, Afganisztánból, Irakból és más háborús övezetekből menekültek el, és akiknek kétségbeesett szükségük van biztonságra és védelemre Magyarországon

- közölte Montserrat Feixas Vihé, az UNHCR budapesti székhelyű Közép-európai Regionális Képviseletének vezetője.

Bár hangsúlyozzák, tiszteletben tartják, hogy az országok olyan módon konzultáljanak polgáraikkal, ahogyan csak akarnak, de aggódnak a kérdőív szövegezése miatt.

(...) szándékosan keveri a menekülteket és menedékkérőket az úgynevezett gazdasági bevándorlókkal, miközben tévesen hibáztatja a menekülteket számos, állítólagosan Magyarországra és Európára leselkedő veszély miatt

- mondták.

A közlemény hangsúlyozta azt is, hogy a mostani menekülteknek ugyanúgy el kell hagyniuk az országukat, "ahogyan 1956-ban kétszázezer magyarnak kellett".

Felszólítjuk az ENSZ 1951-es Menekültügyi Egyezményét aláíró Magyarországot, hogy tartsa tiszteletben a nemzetközi jogot, amelyet saját elhatározásából ismert el kötelezőnek magára nézve. Magyarország egyszerűen nem küldhet vissza embereket olyan országokba, ahol az életüket veszély fenyegetheti. (...) A menekülteknek ritkán van ideje, hogy útlevelet vagy vízumot szerezzenek, amikor az életük veszélyben forog, vagy üldözik őket. Ez azonban semmiképpen sem érvényteleníti a menedék iránti kérelmüket, és nem akadályozhatja a hozzáférésüket a tisztességes és hatékony menekültügyi eljáráshoz

- tette hozzá Montserrat Feixas Vihé.

 

 

 

 

 

Kilakoltatták volna a mozgássérültet – felakasztotta magát

Felakasztotta magát a fűtőtestre egy kecskeméti lakos, akit ki akartak lakoltatni egy bérlakásból. A férfi mozgássérült volt, korábban mindkét lábát amputálták – írta a baon.hu.

A férfi évekkel ezelőtt jogcím nélkül költözött be az ingatlanba és a bérleti díjat sem fizette, emiatt döntött úgy a bérlakásokat kezelő KIK-FOR Kft., hogy mennie kell a lakásból.

Az (...) önkormányzati tulajdonú lakás bérlőjének bérleti szerződése négy éve járt le. A több évig elhúzódó lakáskiürítési eljárás lezárását követően a végrehajtásra április 28-án került sor. A végrehajtó a jogszabályok szerint rendőrségi közreműködéssel a kitűzött időpontban megjelent az ingatlanban, ahol a volt bérlőt holtan találták. Az orvosi vizsgálatot követően a holttestet elszállították, a végrehajtó (...) a lakást lezárta

- nyilatkozta a Kft.

 

 

 

 

 

Látszat intézkedés Szijjártó ellen

Az RTL Klub Híradója szerint nem csak Habony Árpád, hanem Szijjártó Péter ügyében is vizsgálódik a NAV, de Szijjártó erről nem tud.

A külügyminiszter ellen a DK, a miniszterelnök tanácsadója ellen pedig az Együtt kezdeményezett vagyonosodási eljárást.

Szijjártó Péter nem tud vizsgálatról. A miniszterelnökséget vezető miniszter pedig nem kommentálta a NAV intézkedését. Az adóhatóság adótitokra hivatkozva nem árul el részleteket.

A külügy az üggyel kapcsolatban az alábbi közleményt juttatta el lapunkhoz:

A sajtóban megjelent valótlan állításokkal szemben az igazság az, hogy Szijjártó Péter ellen nem indított vagyonosodási eljárást a NAV.

Ha lenne ilyen eljárás, azzal kezdődött volna, hogy Szijjártó Pétert erről levélben értesítik.

Értesítés a NAV-tól nem érkezett, így határozottan állítható, hogy ilyen vizsgálat nem indult, nyilvánvalóan azért, mert a NAV nem talált okot a vizsgálat elindítására.

 

 

 

 

 

Halálbüntetés: Orbán szerint ha másképp nem megy, be kell vezetni

Orbán Viktor miniszterelnök azt javasolja, hogy a halálbüntetés bevezetésének kérdése legyen tagállami hatáskör az Európai Unióban.

"Ki akarunk alakítani egy európai közvéleményt, amely hajlik arra, hogy a halálbüntetés bevezetése vagy be nem vezetése kerüljön vissza nemzetállami jogkörbe. (...) Semmi okunk arra, hogy erről a kérdésről ugyanúgy gondolkodjon egyik vagy másik ország" - mondta a kormányfő pénteken a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Ha az megtörtént - folytatta -, akkor "utána tudunk dönteni arról, hogy bevezessük-e vagy sem".

Arra a kérdésre, hogy ő halálbüntetés-párti-e, Orbán Viktor azt válaszolta: "én az élet pártján vagyok". Mint fogalmazott, onnan nézi a kérdést, mire van szükség a törvénytisztelő emberek megvédéséhez. "Ha mi meg tudjuk őket védeni halálbüntetés bevezetése nélkül, akkor védjük meg őket úgy, ha azonban másképp nem megy, akkor be kell vezetni" - mondta.
   
A halálbüntetés napirenden tartásának szükségességéről szóló álláspontjával kapcsolatban kifejtette: "az emberek azt hiszik, nagyon sokan vannak, akik azt hisszük, hogy ha van halálbüntetés, illetve egyes bűncselekmények halálbüntetéssel való fenyegetettsége létezik, akkor nagyobb biztonságban vagyunk". Hozzátette, nagy vita van arról, hogy ez így van-e vagy sem, de fontos kérdés, hogy az emberek mit gondolnak erről.
   
A miniszterelnök egyúttal örömét fejezte ki, hogy része lehetett e vita megindulásában, hogy "kiegyensúlyozottabbá válik a közgondolkodás ebben a kérdésben", mert - mondta - a nyilvánosságban rendszeresen csak a gyilkosok, a bűncselekményt túlélt elkövetők jogairól, életéről szoktak gondolkodni.
   
Orbán Viktor ezért azt kéri a vitában részt vevőktől, legalább egy pillanat erejéig gondolkodjanak el úgy is a kérdésről, hogy mi van, ha az ő gyereküket vagy feleségüket, édesapjukat, édesanyjukat ölték volna meg.

 

 

 

 

 

A boltzár után egy másik KDNP-s elmebetegség

Szinte biztos, hogy törvényjavaslat lesz a magáncsődre, először a lakáshitelesek, utána a többi, adósságban nyakig úszó személyek válaszhatnák.

Nagyon szalad a KDNP szekere mostanában. A kormánypárt által előtérbe tolt tervből, a magáncsődből is törvény is lehet hamarosan. A Portfolio.hu konferenciáján az derült ki, hogy két hét múlva ismert lesz a magáncsőd tervezete, amelyet várhatóan két ütemben fognak bevezetni Magyarországon a jövedelemmel, vagyonnal rendelkező bajban lévő adósok számára. Első ütemben a jelzáloghiteleseket, valószínűleg egy évvel később a fedezetlen követeléseket fogja érinteni a magáncsőd.

A KDNP pár éve már előrukkolt ezzel az ötlettel, de pár hónapja újra felmelegítette. A part elképzelései szerint kinéző magáncsődről ebben a cikkünkben írtunk.

A part jelezte pár hete, hogy az igazságügyi tárcával kezdett egyeztetéseket. A tárca egyik főtanácsadója a Portfolio.hu mai rendezvényén jelezte, hogy nyitott kérdések szinte már nincsenek a konzultáció során – írja a lap. Két hét múlva valószínűleg már ismert lesz a tervezet. A magáncsőd adósságrendezést céloz, nem szociálpolitikai intézkedés lesz, hanem azokat a túladósodott családokat segíti, amelyek valamiféle vagyonnal, jövedelemmel rendelkeznek. A fedezet értékéhez képest 100-200 százalékos eladósodottsággal rendelkező ügyfelek vehetik majd igénybe. A családi kiadásokat megfogják, ha bármilyen jelentős, eltitkolt vagyon vagy jövedelem napvilágra kerül, a magáncsőd-eljárás azonnal befejeződik.

Öt évig kellene keményen törlesztenie és esetleg eladnia vagyontárgyakat az adósnak, aki a magáncsődöt választja, cserébe pedig tartozásai egy részétől megszabadulhatna.

 

 

 

 

 

 

Már tudják, ki kerül az RTL Magyarország élére

Tényként közölte a társaság ideiglenes vezérigazgatója egy csütörtöki budapesti rendezvényen, hogy házon belülről kerül új vezető az RTL Magyarország Zrt. élére.

"Az RTL Magyarország következő vezetője a jelenlegi menedzsment egyik tagja lesz" – fogalmazott Andreas Rudas, aki az RTL-médiacsoport közép-európai és ázsiai ügyekért felelős regionális alelnöke és a magyar leányvállalat felügyelő bizottságának elnöke is.

A hivatalba lépés időpontjáról csak annyit mondott el, hogy a döntést hamarosan nyilvánosságra hozzák.

Március 10-én jelentette be a luxembourgi székhelyű nemzetközi médiacég, hogy az RTL-csoport Andreas Rudast nevezte ki – azonnali hatállyal – a társaság ideiglenes vezérigazgatójává. Andreas Rudas megtartja eddigi pozícióját is, így továbbra is az RTL Csoport közép-európai és ázsiai ügyekért felelős regionális alelnöke marad.

Dirk Gerkensnek, aki 2001 óta sikeresen vezette az RTL Magyarországot, vezető beosztást ajánlottak az RTL Csoporton belül – írták.

Már akkor jelezte a médiaház: szeretnék, hogy az RTL Magyarország új vezetője helyi magyar legyen.

 

 

 

 

 

Mégis nyomoznak a roma pénzek után

Jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen nyomozást rendelt el a Fővárosi Főügyészség az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) részvételével zajló Híd a munka világába program gyanús pénzköltései ügyében – értesült lapunk.

Az ügyészség a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt bízta meg a nyomozással, s egyben hatályon kívül helyezte a NAV korábbi határozatát, amelyben az adóhivatal ugyanebben az ügyben éppen a feljelentés elutasításáról döntött.

A főként uniós pénzből megvalósuló, csaknem ötmilliárd forintos roma felzárkóztatási program ügyében már többen feljelentést tettek. Először Hadházy Ákos, az LMP képviselője, majd az ORÖ alternatív vizsgálóbizottsága fordult a hatóságokhoz. Előbbi ügyben a feljelentés elutasítása mellett döntöttek, utóbbiban pedig úgy tűnt, mintha tologatnák a feljelentéseket a hivatalos szervek.

A program gyanús pénzköltéseiről először az Index számolt be, eszerint a 2013-ban, 75 százalékban uniós forrásokból indult Híd a munka világába elnevezésű programban nem a célnak megfelelően, a leghátrányosabb helyzetűek érdekében használhatták fel a forrásokat, s a csaknem ötmilliárd forintos foglalkoztatási program tele van gyanús pénzköltésekkel. Többek közt kétszázmillió forintért vásároltak székházat, a forrásokat kezelő szövetkezet – amelynek Farkas Flórián a vezetője – harmincmillió forintért bérelt hét középkategóriás gépjárművet fél évre.

Az LMP hozzájutott az Országos Roma Önkormányzat által felhasználható 3,2 milliárd forintos forrás költségvetéséhez is, amelyet Hadházy Ákos döbbenetesnek ítélt. Rámutatott, a pénzek felhasználását koordináló szövetkezet alakuló ülésén 1,5 millió forintot fizettek ki a résztvevők regisztrálására, a hatszáz embernek szervezett egynapos rendezvény pedig 15 millióba került. A nyilvánosság biztosítására 120 milliót, míg rezsiköltségekre havonta – hét ingatlanra – hétmillió forintot szántak.

Az ellenzéki párt szerint mentelmi jogáról lemondva az első rendőrőrsön kellene kérnie saját előzetes letartóztatását Farkas Flórián miniszteri biztosnak, aki egyben a Híd a munka világába program forrásait kezelő konzorcium vezetője – közölte Ikotity István tegnap. Az LMP országgyűlési képviselője szerint vitathatatlan Farkas érintettsége a főként uniós forrásból megvalósuló felzárkóztatási program pénzeinek „elszórásában”. A képviselő bírálta a projektet ellenőrző Emberi Erőforrások Minisztériumát (Emmi), mert a programban készült – több mint 30 millió forintba kerülő – toborzási tanulmányt nem adta át. A politikus lehetségesnek mondta, hogy azért nem, mert éppen újraírják azt.

 

 

 

 

 

 

27-ről 18 százalékra vágnák vissza az internetdíj áfáját

A távközlési iparra is az vár, mint a húsiparra – egyes tételek után fizetendő adóval kapcsolatban a kormány – úgy tűnik – hajlandó a csökkentésre.

Januártól csökkenhet az internet-előfizetés áfája, a mostani 27 százalékról 18-ra – tudta meg a Napi Gazdaság.

A napilap honlapján pénteken megjelent cikk szerint az ágazati különadó egyik alappillére, a közműadó is csökkenhet 2017-től, de ennek feltétele lehet a szupergyors internethálózat kiépítése, ugyanis a közműadóból befolyt összeg azt mutatja, hogy a távközlési ipar szereplői – mivel ugyanannyi összeget fizetnek be – nem fejlesztettek sokat az adó bevezetése óta. Információik szerint az állam a fejlesztést nem mellékesen 150 milliárd forinttal támogatná. A távközlési ágazat különadóját is folyamatosan kivezethetik, hasonlóan a bankadóval kapcsolatos változtatásokhoz.

A szakma szereplői most arra várnak, milyen időintervallumot határoz meg a kormányzat – írták. A lap szerint az internettel kapcsolatos nemzeti konzultációban részt vevők véleményét teljesen figyelembe veszi majd a kormány, és beépíti azt a jelenleg alkalmazott törvények módosításába.

 

 

 

 

Egyre több az ellentmondás a meggyilkolt lány kapcsán

A múlt héten meggyilkolt, prostituáltként dolgozó lány kapcsán egyre több zavaros hír érkezik. Bár nemrégiben arról lehetett hallani, hogy az egyik kuncsaftja egy ismert, családos politikus volt, illetve hogy a rendőrség lefoglalta a lány telefonját, ennek most teljesen ellentmondó hírek érkeztek.

A Blikk szerint ugyanis eltűnt az áldozat Iphone-ja, a gyilkos magával vitte és kikapcsolta, hogy ezzel megnehezítse a rendőrség dolgát. Sőt, a lap arról is cikkezett, hogy a lány legjobb barátnője nem tudott arról, hogy az áldozathoz közismert politikus is járt volna.

Nyilvánvaló, hogy nem az összes kuncsaftjáról mesélt, mert sokan megfordultak nála. Ugyanakkor biztos vagyok abban, voltunk olyan kapcsolatban, hogy ezt megosztotta volna velem, de sohasem mesélt arról, hogy egy ismert politikus a szeretője

- mondta a barátnő.

Eközben a BorsOnline a politikus és a lány állítólagos kapcsolatáról újabb részleteket írt meg. Ezek szerint a politikus már évek óta járt a "Nancyként" emlegetett lányhoz és már akkor is létesített vele szexuális kapcsolatot, mikor még kiskorú volt.

Legalább heti egyszer randiztak már akkor is. Akár napközben, vagy ebédidőben is megejtettek egy-egy pásztorórát. Alkalmanként 85 ezer forint volt Nancy tarifája

 

 

 

 

Elévült büntetéseket hajtana be a BKV

120 ezer felszólítást küldött szét postán a BKV, melyek jelentős része már elévült pótdíjra hivatkozik – írja az Index.

A társaság a sokszor csak bediktált kamuadatok alapján fennálló, ősrégi pótdíjköveteléseinek behajtásába fogott – ezek szinte mindegyike 2012 előtti, hiszen 2012-től a BKK intézte a követeléseket.

Az Index megkeresésére a BKV azt válaszolta, hogy az elévülés nem zárja ki az önkéntes teljesítést. Egy facebookozó például arról számolt be, hogy egy semmiből előbukkant, négy évvel ezelőtti, alá sem írt büntetést akart rajta behajtani a BKV, egy ezeréves diákigazolvány adatai alapján.

A lap megkérdezett néhány jogászt, akik szerint a társaság arra a jogszabályra játszik rá, hogy ha a felszólító levél után küldenek egy fizetési meghagyást és azt 15 napon belül az utas nem vitatja, végrehajthatóvá válik, még akkor is, ha elévült

 

 

 

 

Kétszáz általános iskolás betegedett meg Szegeden

Mintegy kétszáz gyermek betegedett meg egy szegedi általános iskolában – tájékoztatta a Csongrád Megyei Kormányhivatal sajtószolgálata pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint a szegedi Gregor József Általános Iskola igazgatója szerdán délután jelentette a járási tiszti főorvosnak, hogy az intézményből 120 gyermeket küldtek haza hányással, hasmenéses tünetekkel.

A betegség tünetei alapján az ételfertőzés gyanúja is felmerült. Az iskola háromszáz adagos melegítőkonyháján az ellenőrzés nem talált közegészségügyi hiányosságot. A járványügyi szakemberek megvizsgálják az ételmintákat és az ivóvizet, és elrendelték az iskola összes helyiségének fertőtlenítőszeres takarítását, melyet csütörtökön el is végeztek.

A tisztiorvosi szolgálat munkatársai kikérdezték a beteg gyermekek szüleit, valamint felvették a kapcsolatot az összes szegedi házi gyermekorvossal is. Péntekre a megbetegedett gyermekek száma 196-ra emelkedett és négy pedagógusnál és egy takarítónál is jelentkeztek a gyors lefolyású betegség tünetei.

A gyerekek közül hárman kerültek az egyetem gyermekklinikájának fertőzőosztályára, valamennyien infúziós kezelésre szorultak, általános állapotuk kielégítő. A járvány okának felderítése érdekében az iskola valamennyi tanulójára kiterjedő felmérést végeznek – áll a közleményben.

 


 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Arhívum

Március
       
Április
         
Május
       

 

MALOMVÖLGYI TÁBOR
Táborozás
MAGYARÍTÁSOK
Magyaritások

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Hun TV
Hun TV
 

 

Fel